25. Portál občana – pro občana i obce

0
1183
Tento článek je 26 díl z celkem 28 dílů v serii článků Úkoly pro lepší stát

Existenci portálu občana chválím, ale koncept, kdy samospráva musí vynaložit aktivitu a zainvestovat do technologie, která občana přesměruje na místní portál dané obce či instituce, považuji za nešťastný. 

To znamená, který z orgánů nechce být na Portálu, tak nemusí. Z pohledu rozšíření digitálního úřadování měl stát do Portálu občana zakomponovat jednotný formulářový systém (sadu inteligentních formulářů), prostřednictvím kterého by mohl občan podat svoje podání vůči všem orgánům veřejné moci. 

Orgánům veřejné moci se musí zpřístupnit API, na které se jejich spisové služby napojí, anebo použít datové schránky jako bezpečné API a můžeme vesele elektronicky úřadovat. 

Dnešní stav s formuláři je tristní. Každá obec si na koleně dělá vlastní formuláře, 6000 obcí opakovaně investuje peníze a čas do stále stejné funkčnosti ve velmi kolísavé kvalitě. Služba podejto.cz ukazuje, že to jde, když se chce.

 

Autor: Martin Rýdel, redakčně upraveno



Seriál<< 24. Přiznání daně z nemovité věci  |  26. Odstranění povinnosti používat NEN >>
Martin Rydel
+ posts

Napište komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..