Jak funguje podpora Hlídače

Freshdesk 1

Může se zdát, že Hlídač státu jsou jen miliony dat na jedné adrese. Ale za touto webovou stránkou, napěchovanou obrovským množstvím čísel, stojí tým několika lidí. Bez jejich každodenní práce by se zobrazená data těžko hledala a nejspíš by vůbec nedávala smysl. Kdybychom to všechno jen naprogramovali, dali dohromady a nechali pěkně vystavené na webu, nebavilo by nás to. My chceme vědět, co na to říkáte a jestli to všechno dává smysl i vám! 

Prostě vám chceme být blíž a pomáhat vidět za daty konkrétní věci. Aby to tak bylo a my uměli včas zareagovat na vše, co vás trápí nebo zajímá, je potřeba na to někoho mít. A ten někdo by neměl být programátor, protože s ním se domluví zase jen programátor. 🙂 Chce to podporu, která poradí panu účetnímu z městského úřadu nebo vysvětlí údaj hospodářce ze školní družiny, či kdo jen poděkuje za milou reakci.

My tu osobu máme! Odpoví vám, kdykoliv napíšete na adresu podpora@hlidacstatu.cz nebo když kliknete na našem webu na odkaz, kterým lze nahlásit jakoukoliv nepřesnost či chybu. Jakmile na link kliknete, dostaneme zprávu a obvykle do několika hodin takové hlášení prozkoumáme ze všech stran a dáme vám vědět.

 

Statistika

Měsíčně je takových zpráv a hlášení v průměru 70. Téměř bez výjimky na každé takové upozornění zareagujeme ještě ten samý den, kdy nám byla zpráva doručena.

V průběhu dne obdržíme obvykle nejvíce hlášení mezi druhou a třetí hodinou odpoledne. Nejoblíbenějším dnem je pak ze strany uživatelů pátek. Naopak my vám nejraději odpovídáme hned mezi devátou a desátou ráno, kdy už máme za sebou ranní kávu. To už máme sílu na to, abychom prověřili co nejvíce údajů a mohli vám dát tu nejlepší možnou odpověď, včetně správného řešení. Od začátku letošního roku jsme vyřešili a odpověděli na 340 zpráv, což jsou průměrně 3 dotazy každý všední den. Poslední týdny se číslo zvyšuje a my jsme rádi, že jste k nám našli cestu!

Statistiky nám ale občas narušují různé další analýzy, kterými se zabýváme. Například poslední květnový pracovní den byl za dlouhou dobu na adrese podpory ten opravdu nejrušnější! Pomáhali jsme totiž se zpracováním dat od představitelů obcí a měst. Ti nás informovali o plánovaných a bohužel nerealizovaných investicích z důvodu sněmovnou schváleného zákona o kompenzačním bonusu pro OSVČ, který nepůjde z rozpočtu státu, ale jednotlivých obcí. V čase kolem oběda přicházela nová zpráva každých 5 minut.

 

Dotazy

Více než třetinu všech zpráv nám píšete ohledně databáze smluv. Dotazujete se na naše označení, kterým upozorňujeme na nedostatky ve smlouvách a jak zabránit tomu, aby se u smluv taková upozornění vůbec objevovala. Nejčastějším důvodem je obvykle překlep, který se stal publikující straně při zápisu do Registru smluv (naše zdrojová databáze smluv) nebo chybějící strojově čitelná vrstva v příloze smluv. V takových případech poradíme jakým způsobem využít opravných prostředků RS a jak v budoucnu našim “vykřičníkům” předcházet. 

Dalším obvyklým případem bývá dotaz na zobrazení osoby nebo subjektu na stránkách Hlídače. Proč ukazujeme to či ono, když to nemá se státem co dělat? Jenže ono má. Osoba poskytla finanční dar politické straně a ta nás (a vás!) zajímá a chceme si ji pořádně pohlídat. Co bychom to byli za Hlídače, kdybychom ukazovali jen příjemce a schovali bychom dárce? A proč zobrazujeme například údaje o živnostníkovi? Protože obchodoval se státem zřízenou organizací a opět je to ona, která by měla být vidět. A když podepsala smlouvu, měli bychom vědět i s kým a za kolik.

Setkáváme se často i s tím, že nás žádáte o pomoc s vyhledáním nějakého dokladu. Bývá to smlouva, ve které jste osobně zainteresování (pozemek vaší rodiny; práce vašeho příbuzného pro město; subjekt, se kterým chcete uzavřít smluvní vztah), nebo veřejná zakázka zadaná úřadem vašeho města. I s tím vám vždy velmi rádi poradíme. 

A pokud ještě přesně nevíte, jak nejlépe využít námi poskytovaná data a co všechno vlastně Hlídač umí, i s tím umíme pomoci. Třeba rovnou teď! Dáme vám pořádnou nálož názorných manuálů Jak na Hlídače. Pak už si můžete sami zvolit, jak začít a kde si co ohlídat.

 

A nějaké perličky na závěr? 

Díky několika uživatelům a jejich dotazům na testování nové služby – klasifikace oblasti smluv (tzn. kterého oboru se smlouva týká), jsme rovnou rozběhli další vylepšení. Vy sami nám nyní můžete významně pomoci s tím, do jakého oboru smlouvu zatřídit, aby se to náš systém brzy naučil sám. Pak už bude mnohem jednodušší vyhledávat smlouvy dle jednotlivých oblastí a snadno tak hlídat stát, úřady i firmy.

Zajímavé zprávy, které k nám na podporu chodí se týkají i upozornění na to, že ta či ona osoba nebo podnikatel je velký lump a my bychom si na něj měli pořádně posvítit. Osobně jsme rádi, že k nám máte takovou důvěru a že díky vám víme, kde si nejspíš dát pozor na koupi ojetého vozu či nedělního oběda. Ale nejlépe uděláte, když na nekalost upozorníte policii, příslušný úřad nebo organizaci, do jejíž agendy věc spadá. Bohužel, kolonku oznamující, že je někdo podvodník (protože nám o tom jeden člověk napsal) u nás na Hlídači nemáme a v nejbližší době to ani neplánujeme :-). 

Děkujeme vám za každý pozdrav, vyjádření podpory, zaslání doplňující informace nebo i kritiky. Ať už reagujete na náš článek, analýzu nebo třeba jen facebookový status, každá taková zpětná vazba nás posouvá dál. Ke zjištění vašich potřeb a k vylepšení stávajících služeb nebo dokonce k zavedení zbrusu nových! 



Rekordně nejvíce dotazů nám dorazilo v měsíci květnu (92) a téměř všechny (88) jsme vyřešili ještě týž den. Dokonce v mnoha případech ještě v tu samou hodinu, kdy nám byla zpráva zaslána!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *