Kauza „školství platí dopravu zdarma“. Je doprava (téměř) zdarma v Evropě normální či výjimečná?
Bere vláda peníze ze školství, aby zaplatila 75% slevu na dopravu? Je doprava (téměř) zdarma v Evropě normální či vyjímečná? Nechme promluvit data.
Bere vláda peníze ze školství, aby zaplatila 75% slevu na dopravu? Je doprava (téměř) zdarma v Evropě normální či vyjímečná? Nechme promluvit data.
Jak hospodaří vaše obec, kraj či stát? Nemizí finance tam, kam nemají? Naučíme vás používat veřejnou službu Hlídač státu, který pomocí dat z registru smluv umožňuje snadný dohled občanů nad utrácením veřejných prostředků – jak na celostátní, tak na lokální úrovni. Připravili jsme pro vás spolu s Rekonstrukcí státu a Servisem pro občany Frank Bold […]
Kdo zpochybnil Národní ekonomický nástroj (zdroj) Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v roce 2012 pokutoval ministerstvo pro místní rozvoj za to, že při vypisování zakázky na realizaci Národního ekonomického nástroje na zadávání veřejných zakázek (NEN) porušilo zásadu rovného zacházení. Antimonopolní úřad v roce 2016 zakázalplnění smlouvy na aktualizaci NEN (chyby při zadání veřejné zakázky […]
Jak hospodaří vaše obec, kraj či stát? Nemizí finance tam, kam nemají? Naučte se používat veřejnou službu Hlídač státu, který pomocí dat z registru smluv umožňuje snadný dohled občanů nad utrácením veřejných prostředků – jak na celostátní, tak na lokální úrovni. Připravili jsme pro vás spolu s Rekonstrukcí státu a Servisem pro občany Frank Bold […]
Že je současný zákon o státní službě zmetek se shodne každý, kdo s tímto zákonem přišel do styku. Nová vláda, ač bez důvěry a v demisi, se rozhodla tuto normu změnit.
V předchozím díle jsem uvedl, že základní předpoklad úspěchu Digitálního Česka je centralizace vize a decentralizace realizace. Jaké základní principy by měla vize Digitálního Česka obsahovat? Základní body Digitálního Česka Digitální odzákladu Všechny nové služby se vytvářejí tak, aby byly řešením nějakého konkrétního problému či občanské potřeby. Nejprve vznikají digitálně, tedy s využítím možností digitálního prostředí. Teprve […]
Shrňme si úvodní díly seriálu: Česko je digitálně zastaralé a státní správa pracuje většinově na principech z let 1960-2000. Poslední větší digitalizace státu proběhla v letech 2006-2009, a to ve formě vzniku a rozvoje základních registrů a pro veřejnost viditelných datových schránek. Současný e-gov Po digitální transformaci Decentralizovaný ⏤> Centralizovaný web, UX, metodika Primárně pro […]
K 13.3.2017 svůj majetkový účet v takzvané nezařazené evidenci 1 274 286 českých subjektů. Odhaduje se, že se hodnota akcií, o nichž nikdo neví, pohybuje okolo 50 miliard korun. Dohledali jsme 1366 státních organizací, která mají majetek v nezařazené evidenci a neví o tom.
V průběhu prosince jsme začali potichu monitorovat státní weby a sbírat historická data pro Hlídač státních webů. Monitoring probíhá velmi jednoduše, každou vybranou službu jednou za minutu zavoláme a ověříme rychlost odpovědi a připadně chybové hlášení. Interval 1 minuty jsme zvolili mimojiné proto, abychom hlídané služby zbytečně nezatěžovali. Mezi monitorované služby jsme zařadili i jeden […]
Změna jednacího řádu vlády či Legislativních pravidel vlády není nic neobvyklého. Jen předchozí vláda změnila svůj jednací řád třikrát. Nyní plánované změny jednacího řádu jsou však docela zajímavé, mimojiné i tím, že na jejich připomínkování je pouze 10 dní, navíc přes vánoční svátky. Do eKlepu byl vložen 22. prosince 2017, meziresortní projednávání bude 3. ledna 2018. […]